W tym oknie zawarte są parametry analizy naruszeń i interpretowania zdarzeń mających wpływ na analizę czasu pracy kierowcy.
Naruszenie | 7 godz.* | 9 godz. |
Minimalna wielkość odpoczynku dziennego | Odpoczynek dzienny, który zostanie zaliczony wynosi minimum 7 godzin. | Odpoczynek dzienny, który zostanie zaliczony wynosi minimum 9 godzin. |
*7 godzin wynika z decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 7 czerwca 2011 roku w sprawie obliczania dziennego czasu prowadzenia pojazdu zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 561/2006.
Naruszenie | Tak | Nie |
Wyznaczaj odpoczynki zgodnie z wytycznymi GITD | Analiza naruszeń związanych z odpoczynkami tygodniowymi według wytycznych GITD. | Analiza naruszeń związanych z odpoczynkami tygodniowymi bez wytycznych GITD. |
Jazda w trybie OUT analizowana jako zdarzenie pracy | Podczas analizy jazdy w trybie OUT jazda zostanie zamieniona na aktywności innej pracy. | Podczas analizy jazdy w trybie OUT jazda nie zostanie zamieniona. |
Dopuszczaj 1 minutę tolerancji pracy przy oznaczaniu aktywności jako OUT | Minuta jazdy w trakcie całego dnia w trybie OUT nie spowoduje analizy pracy kierowcy według rozporządzenia 561/2006. | Minuta jazdy w trakcie dnia w trybie OUT spowoduje analizę pracy według rozporządzenia 561/2006. |
Naruszenie | Nie | Zawsze | Z wyłączeniem układu promowego | Z uwzględnieniem wpisu manualnego |
Wstawiaj do aktywności 1 minutę pracy przy zmianie kodu kraju | Kod kraju rozpoczęcia/zakończenia nie wstawia minuty innej pracy | Kod kraju rozpoczęcia/zakończenia wstawia minutę innej pracy | Kod kraju rozpoczęcia/zakończenia wstawia minutę innej pracy z wyłączeniem tych, które towarzyszą odpoczynkom promowym. | Kod kraju rozpoczęcia/zakończenia wstawia minutę innej pracy z wyłączeniem z wyłączeniem tych, które zostały wpisane manualnie. |
Naruszenie | Tak | Nie |
Przy weryfikacji załogi wymagaj drugiego kierowcy po zliczeniu 60 minut jazdy | Opcja uwzględniania tylko zdarzenia jazdy do weryfikacji pierwszej godziny załogi kilkuosobowej. | Opcja uwzględniania wszelkie aktywności do weryfikacji pierwszej godziny załogi kilkuosobowej. |
Przy analizie odpoczynków tygodniowych zastosuj odstępstwo z artykułu 8 pkt 6a Rozp. 561/2006 | Analiza odpoczynków tygodniowych dla kierowców wykonujących pojedynczą usługę okazjonalną w międzynarodowym przewozie osób. | Wyłączenie analizy odpoczynków tygodniowych dla kierowców wykonujących pojedynczą usługę okazjonalną w międzynarodowym przewozie osób. |
Traktuj ZAWSZE odpoczynek oznaczony jako prom, jako promowy* | Odpoczynek oznaczony jako prom musi spełnić określone warunki. | Odpoczynek oznaczony jako prom nie musi spełniać określonych warunków. |
Pokazuj naruszenia związane z brakiem aktywności | Wyświetla naruszenia związane z brakiem danych na karcie kierowcy. | Nie wyświetla naruszeń związanych z brakiem danych na karcie kierowcy. |
Pokazuj współczynnik przeciętnej liczby występowania naruszeń** | Współczynnik przeciętnej liczby występowania naruszeń wyświetlany na liście naruszeń. | Współczynnik przeciętnej liczby występowania naruszeń nie zostanie wyświetlony na liście naruszeń |
*wszystkie warunki promowe muszą być spełnione (koja, 60′, 11h odpoczynku) i prom trwa minimum 3 godziny
a) Czynności wjazdu i zjazdu nie mogą trwać dłużej niż 60 minut.
b) Podzielone części odpoczynku muszą dać razem 11 godzin lub więcej.
c) Część odpoczynku oznaczona jako przeprawa promowa musi trwać minimum 3 godziny.
** Moduł „KIEROWCY” zakładka „Naruszenia”
Automatyczne przeliczanie naruszeń przy zaznaczonych kierowcach – [wartość liczbowa] ilość zaznaczonych na liście kierowców wywołująca automatyczne przeliczenie naruszeń.
Minimalna długość odpoczynku uznawanego za odpoczynek tygodniowy – [wartość liczbowa] Odpoczynek tygodniowy, który zostanie zaliczony jako prawidłowy wynosi minimum zadeklarowaną wartość.
Dopuszczalne przesunięcie wpisu kodu kraju na początku/zakończeniu dnia – [wartość liczbowa] wielkość tolerancji na przesunięcie wpisu kodu kraju przy rozpoczęciu i zakończeniu dnia. (maksymalnie 24 godziny)
Naruszenie | Tak | Nie |
Dopuszczaj umieszczenie znacznika kodu kraju na końcu dnia aż do końca trwania odpoczynku dziennego | Przesunięcie kodu zakończenia dnia aż do końca trwania odpoczynku dziennego nie spowoduje naruszenia. | Przesunięcie kodu zakończenia dnia spowoduje naruszenie. |
Minimalny okres braku danych powodujący naruszenie – [wartość liczbowa] ilość czasu brak danych powodująca naruszenie
Dopuszczalne skrócenie odpoczynku promowego wliczanego do tygodniowego – [wartość liczbowa] ilość czasu dozwolonego skrócenia dotycząca artykułu 9 ust. 1 pkt a rozporządzenia 561/2006.
Naruszenie | Tak | Nie |
Stosuj odstępstwa PL w związku z COVID-19 w okresie od 18.03.2020 do 31.05.2020 | W okresie 18.03.2020 – 31.05.2020 stosuj odstępstwa podczas analizowania naruszeń | W okresie 18.03.2020 – 31.05.2020 nie stosuj odstępstw podczas analizowania naruszeń |
Weryfikuj kraj odpoczynku podczas sprawdzania naruszeń z pakietu mobilności | Sprawdzaj kraj odpoczynku dla warunków związanych z pakietem mobilności. | Nie sprawdzaj kraju odpoczynku dla warunków związanych z pakietem mobilności. |
Wymuszaj odpoczynek regularny wraz z rekompensatami z Pakietu Mobilności | Tygodniowy odpoczynek regularny wraz z rekompensatami należy odebrać jako jeden postój. | Tygodniowy odpoczynek regularny i rekompensaty można odebrać oddzielnie. |
Tygodniowy okres odpoczynku obejmuje wszystkie postoje połączone ze sobą | Odpoczynek tygodniowy obejmuje wszystkie postoje w tym te, traktowane jako rekompensaty. | Odpoczynek tygodniowy nie obejmuje postojów. Każdy z nich jest traktowana jako oddzielna część. |
Wykazuj naruszenie przerwy 45 minut gdy tryb zespołowy jest nieprawidłowy* | Gdy tryb zespołowy jest nieprawidłowy, wymaga się przerwy 45min. | Gdy tryb zespołowy jest nieprawidłowy, nie wymaga się przerwy 45min. |
Wymagaj odpoczynku zgodnego z UoCPK (11h) w dniu gdy nie podlega pod Rozp. 561/2006** | Gdy aktywności z dnia pracy nie będą kwalifikowane pod rozp. 561/2006, będzie wymagany odpoczynek 11h | Gdy aktywności z dnia pracy nie będą kwalifikowane pod rozp. 561/2006, nie będzie wymagany odpoczynek 11 godzinny (czyli poprawnym odpoczynkiem będzie 9h) |
Planowanie czasu pracy z jak najszybszym rekompensowaniem odpoczynków skróconych | Zaplanowanie rekompensat odpoczynków skróconych w najbliższym możliwym terminie | Zaplanowanie rekompensat odpoczynków skróconych w najdalszym możliwym terminie |
Importowanie aktywności z GPS oznacz jako OUT | Aktywności importowane z plików GPS nie będą kwalifikowane pod rozporządzenia 561/2006 | Aktywności importowane z plików GPS będą kwalifikowane pod rozporządzenia 561/2006 |
Optymalizuj wysokość kary za naruszenia | Optymalizuje kary za naruszenia związane m.in. z odpoczynkami tygodniowymi i rekompensatami | Nie optymalizuje kar za naruszenia związane m.in. z odpoczynkami tygodniowymi i rekompensatami |
Wyliczaj kary za naruszenia po 03.09.2018 sumując wszystkie podpunkty taryfikatora | Sumowanie pośrednich pozycji z taryfikatora | Wybór pozycji z taryfikatora obejmującego zakresem wielkość naruszenia |
*Przykład: Minuta jazdy bez drugiego kierowcy zarejestrowana na tachografie.
**Minuta jazdy powoduje kwalifikację zdarzeń jako pracę kierowcy objętego rozporządzeniem 561/2006.
Zostaw komentarz?
Musisz być zalogowany, aby opublikować komentarz.