Ekran logowania
Podczas pierwszego uruchomienia programu po instalacji zostanie zweryfikowane połączenie z serwerem MS SQL, uprawnienia do połączenia oraz obecność klucza licencyjnego i jego parametry. W przypadku problemów zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.
Jeśli podstawowe parametry konfiguracyjne są prawidłowe podczas pierwszego uruchomienia zostanie utworzona nowa baza danych o nazwie SuperTacho, oraz baza konfiguracyjna SuperTachoAdministration.
W przypadku istniejącej bazy o takiej samej nazwie program nie usuwa takich baz. Podczas uruchomienia nastąpi próba pobrania danych z istniejącej bazy SuperTacho. Jeśli istniejąca baza będzie wymagała aktualizacji do najnowszej wersji zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat i wykonana operacja aktualizacji.
Każdorazowo przy uruchamianiu programu jest sprawdzania licencja w kluczu licencyjnym HASP. W przypadku nieprawidłowej licencji w kluczu lub niezgodności wersji programu z uprawnieniami użytkownika uruchomienie programu zostanie wstrzymane. Prosimy w takiej sytuacji o kontakt z serwisem technicznym.
Prawidłowe uruchomienie potwierdzone jest ekranem logowania:
![ekran logowania](http://supertacho.pl/baza_wiedzy/ekran_logowania_v2.png)
Aby zalogować się do programu klikamy przycisk ZALOGUJ. Domyślny użytkownik to Administrator hasło należy zostawić puste. Dodanie innych użytkowników oraz zabezpieczenie dostępu do programu hasłem można wykonać po zalogowaniu się w Ustawienia Panel administracyjny.
Okno główne programu
Po zalogowaniu do programu użytkownik ma możliwość wyboru zadań jakie chce wykonać. Ekran podzielony jest na tematyczne moduły:
![okno główne programu](http://supertacho.pl/baza_wiedzy/okno_glowne_v2.png)
-
- KIEROWCY – główny moduł do analizy naruszeń, rozliczania ewidencji PL i UE oraz delegacji kierowców.;
- POJAZDY – sekcja dotycząca podglądu i edycji danych pojazdów;
- TERMINY – lista zadań do wykonania, terminarz, przypominacz;
- ALERTY – blok informacji o zaległych i zbliżających się pilnych terminach zadań;
- IMPORT – sekcja wczytywania danych z plików, skanowania wykresówek;
- EKSPORT – moduł eksportowania danych do innych programów;
- WYDRUKI – moduł drukowania zestawień, raportów i dokumentów rozliczeniowych;
- USTAWIENIA – konfiguracja programu, ustawienia danych firmowych, parametry rozliczania;
- POMOC – odnośnik do strony internetowej do działu pomocy technicznej.
Poruszanie się po programie
W każdym module koło jego nazwy (po prawej stronie) znajduje się ikona powrotu do głównego okna programu.
Po lewej stronie znajdują się ikony, dzięki którym można w łatwy sposób uruchomić Pomoc do programu oraz uruchomić program TeamViewer do Pomocy zdalnej przydatny podczas serwisowania programu przez nasz Serwis.
![]() |
Ikona otwiera legendę |
![]() |
Ikona otwiera pomoc do programu |
![]() |
Ikona Pomocy zdalnej |
Niektóre moduły zawierają możliwość zmiany widoku, przydatny głównie przy małych rozdzielczościach ekranu, można ukryć lewą lub prawą kolumnę.
![](http://supertacho.pl/baza_wiedzy/buttony_widok.jpg)
![](http://supertacho.pl/baza_wiedzy/widok_zmiany.gif)
Ustawienia podstawowe programu
Podczas pierwszego uruchomienia warto rozpocząć pracę od konfiguracji podstawowych parametrów pracy programu. Ustawienia te można w każdej chwili w przyszłości zmienić, ale ich modyfikację zaleca się zaawansowanym użytkownikom lub polecamy usługę wdrożenia programu przeprowadzoną przez naszych specjalistów w Państwa regionie.
Po wejściu do menu USTAWIENIA na początek należy uzupełnić dane firmy (1):
![podstawowe ustawienia programu](http://supertacho.pl/baza_wiedzy/ustawienia_podstawowe_v2.1.png)
Poniżej danych firmy można indywidualnie ustawić ścieżki do folderów (2) przechowywania danych zgodnie z opisem.
Więcej na temat ustawień programu można znaleźć w dziale Ustawienia
Ustawienia parametrów firmy
Następnie zalecamy przegląd poszczególnych zakładek i konfigurację odpowiednich parametrów dla swojej firmy.
Program domyślnie ustawiony jest w sposób bezpieczny, ale niektóre parametry mogą odbiegać od zmieniających się interpretacji. W przypadku jakichkolwiek niejasności prosimy o kontakt ze swoim opiekunem merytorycznym lub skorzystanie z usługi wdrożenia.
Zostaw komentarz?
Musisz być zalogowany, aby opublikować komentarz.