Konserwacja i serwis

Aplikacja serwisowa SuperTacho

Aplikacja jest dostępna na liście programów w systemie Windows.

Aplikacja serwisowa pozwala wykonać awaryjną kopię bazy danych, uruchomić moduł pomocy zdalnej dla naszego
serwisu lub przesłać dodatkowe informacje serwisowe w przypadku problemów z uruchomieniem programu
SuperTacho.

Wszelkie operacje wykonywane na aplikacji serwisowej SuperTacho użytkownik robi na własną odpowiedzialność.

logowanie do aplikacji serwisowej SuperTacho
Logowanie do aplikacji serwisowej SuperTacho Login: admin Hasło: admin
Aplikacja Serwisowa SuperTacho
Tworzenie kopii bazy danych Przywracanie kopii zapasowej bazy danych Otwiera folder z plikami logów programu Uruchamia program pomocy zdalnej TeamViewer Otwiera stronę z pomocą do programu SuperTacho

Twórz backup bazy

Aby wykonać kopię zapasową bazy danych należy wybrać z listy bazę, której chcemy zrobić kopię i kliknąć Utwórz. W kolejnym okienku wskazać miejsce gdzie ma zostać stworzona kopia.

Pomoc zdalna

Moduł ten jest przydatny podczas serwisowania programu. Aby umożliwić zdalne połączenie do swojego komputera w celu uzyskania pomocy technicznej należy uruchomić aplikację pomocy zdalnej, skontaktować się z serwisem SuperTacho i podać mu Twoje ID i hasło. Serwisant połączy się zdalnie z komputerem użytkownika, zdiagnozuje problem i zaproponuje rozwiązanie.

Połączenia (i hasła) są jednorazowe i bez ponownej zgody użytkownika serwis nie ma możliwości połączyć się z komputerem Klienta. Samo połączenie jest szyfrowane zatem dane Klienta nie są nigdzie udostępniane.

Podczas połączenia zdalnego możliwe jest zainstalowanie nowej wersji programu, pobranie bazy danych do diagnostyki, przesłanie innych plików do weryfikacji. Każdorazowo użytkownik wyraża zgodę na takie pobieranie plików do serwisu lub może przerwać połączenie.

Prześlij logi aplikacji

Pozwala szybko przesyłać do serwisu plik na podstawie którego będzie można zdiagnozować występujące problemy.

Dodawanie użytkownika SuperTacho

Za pomocą aplikacji serwisowej można dodać standardowego użytkownika do połączenia z bazą danych.

Dodatkowe ustawienie instancji programu

W pliku AppSettings.config można dodać parametr pozwalający podglądać dane w trakcie czasochłonnej generacji raportów:
<add key=”AllowedInstancesLimit” value=”2″ />

Pomoc

Odsyła nas do strony producenta, gdzie znajdziemy kontakty do działu handlowego czy serwisu

Odczyt pliku c2v

Plik c2v , czyli Client – To – Vendor, to plik, w którym są zawarte kluczowe informacje na temat posiadanej licencji. Klucze USB ze względów bezpieczeństwa wysyłane są nieaktywne. Aby go aktywować należy pobrać plik c2v i wysłać na adres licencje@supertacho.pl

Uruchom przeglądarkę internetową i w pasek adresu wpisz http://localhost:1947

Z menu po lewej stronie wybierz Sentinel Keys

Jeżeli jest więcej kluczy podłączonych do komputera należy znaleźć właściwy. Można go łatwo rozpoznać po kolorze, powinien być zielony lub czerwony. Klucze programu SuperTacho są oznakowane identyfikatorem VENDOR (103626)

Dodatkowo można sprawdzić fizycznie podłączone do komputera klucze HASP wybierając opcję Blink on.

Odpowiedni klucz w złączu USB zacznie błyskać.

Aby pobrać plik konfiguracyjny klucza licencyjnego należy dla odpowiedniego klucza kliknąć opcję C2V w oknie przeglądarki i zapisać plik na dysku, np. na Pulpicie lub w Moich dokumentach.

Pobrany plik należy wysłać e-mailem jako załącznik na adres licencje@supertacho.pl lub serwis@supertacho.pl

Po zweryfikowaniu serwis techniczny przygotuje odpowiedni plik programujący i odeśle zwrotnie plik V2C do aktualizacji klucza USB. Aktualizacja klucza jest operacją bardzo prostą i wykonuje się ją podobnie jak powyższą operacją pobierania pliku C2V.

Aktualizacja klucza USB – wgrywanie pliku v2c

Uruchom przeglądarkę internetową i w pasek adresu wpisz http://localhost:1947

Z menu wybieramy Update/Attach

Za pomocą opcji Przeglądaj wybieramy odpowiedni plik do wczytania i klikamy Apply File. Plik można wczytać tylko raz. Jeżeli plik zostanie poprawnie wczytany nie będzie możliwości użyć go jeszcze raz. W razie problemów należy skontaktować się z serwisem SuperTacho.

UWAGA!

Po poprawnym wczytaniu pliku v2c należy jeszcze raz zrobić odczyt i wysłać na adres serwis@supertacho.pl.

 

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Zostaw komentarz?

Musisz być zalogowany, aby opublikować komentarz.