Przyczyny tego zdarzenia mogą być różne, zaczynając od braku miejsca na dysku, przez brak dostępu do internetu (w przypadku kluczy sieciowych), brak aktualizacji Windowsa, blokadę antywirusa lub zapory sieciowej, aż po nieaktualną wersję oprogramowania SuperTacho.
1. Nieaktualne SuperTacho
W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy program nie wymaga aktualizacji – aby to sprawdzić otwieramy w tym celu SuperTacho update manager. Ikonę programu znajdziemy w prawym dolnym rogu ekranu w rozwijanej liście na pasku zadań.
a następnie klikamy ikonę odśwież
2. Brak aktualizacji systemu operacyjnego Windows.
Aby sprawdzić czy system posiada najnowsze aktualizacje należy przejść na stronę https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4027667/windows-10-update i nacisnąć niebieski przycisk „Sprawdź czy są dostępne aktualizacje systemu Windows”
Otworzą nam się Ustawienie > Windows Update, gdzie możemy sprawdzić czy posiadamy najnowsze aktualizacje, w tym celu wybieramy „Sprawdź aktualizację”.
3. Blokada antywirusa lub zapora sieciowa.
Aby program poprawnie działał należy wyłączyć swoje oprogramowanie antywirusowe lub dodać SuperTacho do wyjątków. Tak samo jak z antywirusem należy postąpić z zaporą sieciową.